MY STORY BY GERDI ESCH FASHION JOURNALIST

Diana Vreeland is een stijl icoon die velen heeft geïnspireerd tot een andere beleving van mode en kunst. Ook modeontwerpster en styliste Ellen Monstrey. Diana Vreeland werd haar muze. Het heeft ons verleid om Ellen te schetsen aan de hand van een paar van Diana Vreeland’s bijzondere quotes. Omdat ze zo toepasselijk zijn op de persoonlijkheid, de présence, de professionaliteit, de visie, de verbeelding en de gedrevenheid van Ellen. 

 

‘Style, all who have it share one thing: originality’. 


Haar verschijning spreekt tot de verbeelding. Ze is extravagant, avant garde, speels, buitenissig, vrouwelijk, sterk en hoogst origineel. Het zijn woorden die haar stijl het best omschrijven en ook haar visie op mode. In alles wat ze aanraakt voel je een eigen signatuur. De mode campagnes voor de vele Belgische merken, de reportages voor nationale en internationale magazines en zelfs in de academie in Sint Niklaas waar ze de leiding heeft over de mode afdeling voel je de passie van een zeer

CLIENTS:

JBC, Caroline Biss, Mayerline, Marie Jo, Ameline, Cassis, Paprika, Toyota, Electrabel, Tim van Steenbergen, Feeling, Xandres, X-line, Hampton Bays, ICI PARIS XL, Samsonite, Hedgren, Telenet, Garnier, Veritas, Van Hassels, ....

 

EDITORIAL:

Feeling, Vogue, Gael, Knack Weekend, ABC Magazine, Nina Magazine, Glam-it, ....

eigenzinnigen gedreven iemand. Ze zet haar eigen stijl in om het dna van een merk op een perfecte manier te vangen, zoals ze al haar power en eigenheid inzet om de ultieme modereportage te maken. Haar aanpak is uniek en daarom wordt ze ook gevraagd, opnieuw gevraagd, gewaardeerd en bewonderd. Omdat ze stijl heeft en smaak en visie. En bovenal ‘originality’. 

 

‘Never say I, always say we’. 

 

Een modereportage maak je nooit alleen. Dat weet ook Ellen Monstrey. Met passie gaat ze voor elke opdracht op zoek naar het ultieme team om het ideale beeld te realiseren. In de overtuiging dat fotograaf, model, make-up-artist en haar- stylist, allen tezamen werken aan het verhaal dat ze willen communiceren. Ze haalt het beste bij iedereen naar boven, kan mensen motiveren, overtuigen, meeslepen. Daarom wordt ze ook door iedereen op handen gedragen. 

 

‘The eye has to travel’ 

 

Dit is het motto waar Ellen het meest van houdt. Als kind al reisde ze met haar familie de wereld rond en dat doet ze nog steeds, nu met haar eigen kinderen. Ze is gefascineerd door culturen, beschavingen, natuur, mensen. Haar ogen zoeken schoonheid overal. Landschappen inspireren haar tot mooie beeldverhalen, kleuren tot de mooiste combinaties, mensen tot de boeiendste dialogen. Als ontwerpster tast ze de grenzen af van de smaak, van de esthetiek. Dat heeft ze geleerd door al haar reizen. 

Ze wil dat mensen dromen als ze naar de beelden kijken die ze samen met haar team maakt, zoals zij ooit met verwondering naar de wereld keek die ze ontdekte. 

 

Als jonge modeontwerpster die in 1995 afstudeerde aan de Antwerpse Mode Academie kon Ellen onmiddellijk aan de slag als styliste. Het was het begin van een rijke carrière. Toen al, hoe jong ook was duidelijk: dat meisje is bijzonder, ze heeft visie, ze heeft power, ze heeft stijl. Iemand om te koesteren. 

 

  • Ellen Monstrey